Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.03.2007 03:38 - Just for the record - 2
Автор: grapesofwrath Категория: Политика   
Прочетен: 12188 Коментари: 35 Гласове:
0

Последна промяна: 17.04.2007 18:38

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Ето какво написах на 11.03.07 за Радослав Точев, по това време кандидат за евродепутат на ГЕРБ. Междувременно г-н Точев оттегли кандидатурата си след пътен инцидент, при който загина човек. Оставям всичко написано така, както е, въпреки оттеглената кандидатура. Разбира се, личноста на г-н Точев вече не е от такова голямо обществено значение (въпреки че занапред той ще отговаря за международните връзки на ГЕРБ), но в постингите и коментарите към тях има много неща, които се отнасят до съвременната българска политика като цяло (и най-вече до ГЕРБ), които според мен заслужават внимание. Бих искал именно под този ракурс да се гледа на оставените коментари и постинги, а не под ракурса на занимаване с личността на г-н Точев.

 

11.03.07 - Разговор с кандидата за евродепутат от ГЕРБ Радослав Точев. Първа част - защо не вярвам на г-н Точев.

 

 

Ето какъв коментар направих в блога на Точев. Можете да видите oтговора му във втората част на нашия разговор , а моята реакция – в третата.

 


02.03.2007 - "Не ти вярвам, Ради.

 

Ради, не ти вярвам, че си десен, не вярвам, че си честен. Ще ти кажа защо. Не ти вярвам, защото пишеш за омразата в дясното, а не си написал и ред за сегашното управление. Не ти вярвам, защото говориш с красиви и оптимистични думи за действителността в България (а тя според мен не е оптимистична главно заради хората, които управляват вече 6 години), и когато дойде ред да критикуваш нещо, единственото, което критикуваш е „омразата“ в дясно. Много е лесно и удобно да се пишат оптимистични и надъхващо-патриотични постинги, каквито са повечето твои (за един политик като теб е особено удобно), и да се говори това, което хората искат да чуят. Не е ли по-добре да посочваме важните проблеми, вместо да ги премълчаваме или да говорим само за второстепенни такива?


Gantree е прав, че ти, имайки по-големи симпатии към левите, се упражняваш усърдно в разнищване на българското дясно, както много други „загрижени“ за дясното. Добре, то си има проблеми и те трябва да бъдат разнищени, но защо все така става, че предимно самозвани десни ги разнищват, и то много усърдно, и въобще не споменават проблемите в БСП?


Не ти вярвам, защото се представяш за обикновен гражданин, и то десен, а всъщност си съветник на министъра от кабинета на БСП Орешарски. Това е лицемерие, и по-лошото е, че според мен ти умишлено се представяш за такъв, какъвто няма как да бъдеш. Всъщност участието ти в правителсвото може би обяснява защо не си написал и ред за него.


Ти си нещо като БСП, по времето, когато Сакскобургготски беше премиер – те хем бяха опозиция, хем участваха в правителството. Ха-ха-ха! Но те все пак трябваше да се представят за опозиция, за да верват хората, че НДСВ са десни и като такива са алтернатива на БСП. Ама тебе кой те кара да се представяш за такъв, какъвто не си? Ако беше обикновен гражданин, щях да кажа, че е лицемерието ти. Но понеже си политик (о, да!), изводът е, че не е само то.


Ако за тебе това, че си съветник на Орешарски не е достатъчно, за да бъдеш определен като политик, нека ти припомня, че името ти се спряга за кандидат за евродепутат от ГЕРБ (ама как така, нали правителството е на БСП, пък ГЕРБ били десни?) и ти потвърждаваш пред медиите готовността си да се кандидатираш.


Само че в блога си не отронваш и думичка за тази твоя готовност. Ще рече човек, че не си го сметнал за важно (а то е). Но защо не отронваш и думичка, когато тази тема бъде повдигната от някой друг? Зададох ти конкретни въпроси относно ГЕРБ в „програмния“ ти постинг „Кой е ляв, кой е десен - избирателят решава“ и не получих отоговор. Gantree също повдигна темата за ГЕРБ и ти започна да разтягаш локуми. Това твое упорито мълчание по този въпрос ми се струва много подозрително.


Да те питам още нещо. Ако „дясно“ и „ляво“ според теб са глупави графи, не е ли ужасно глупаво да твърдиш, че си десен? След като казваш, че си десен, какво е за теб „дясно“, и защо всъщност се определяш като десен? Моля те да заемеш позиция. Много е важно да го направиш, в качеството ти на спряган за кандидат за кандидат за евродепутат. Дори и да не си кандидат за евродепутат, е важно, за да подкрепиш твърденията си с аргументи и да не си останеш самозван.


И пак да те попитам, ГЕРБ десни ли са според теб, и ако да, защо? Какво изпитваш към Евгений Бакърджиев и Бойко Борисов? Омраза, недоверие, или политическите ти пристрастия не са от значение за личните ти отношения с тях (или може би са)?


Мисля, че си длъжен да ми отговориш. Искам конкретни, ясни, и аргументирани отговори, а не красиви или повърхностни думи, или пък заклеймяване от рода на това, че аз съм добър пример за омразата в дясно. Първо, аз не те мразя, само не ти вярвам. И второ, ти още не си ме убедил, че си десен.


Аз не знам, доколко има омраза в дясно, и доколко недоверие. Аз лично се нагледах на самозвани (и ДС-звани) десни ПетърБероновци, Желевци, ГеоргиМарковци, Сакскобургготци, БойкоБорисовци. Не ги мразя, само не им вярвам. Как ще ме убедиш да вярвам на теб?

 


P.S. Сигурно ще ме заклеймиш, че съм анонимен. Първо, много малко хора тук са си написали имената (не псевдонимите, а имената), второ, аз си казвам какво съм писал преди, и трето, ти си политик, и трябва да отговаряш, ако ще и на анонимни.


P.P.S. Научи се да членуваш. Но моля те, първо в граматическия смисъл, и после в политическия."




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lemonpie - Мнение на един обикновен гласоподавател
11.03.2007 09:02
Не разбирам омразата към Ради в този постинг. Подозирам някакво лично отношение обаче. Не че има значение в случая.

Кандидатите ни за евродепутати, независимо от коя политическа партия идват, трябва да са различни от множеството депутати, които пребивават по четири години в българския парламент и така и никой не им чува имената през тези години. Защото никога нямат позиция различна от тази на партията, която ги е пратила там.

Вярвам, че евродепутатите ни трябва да са хора, които имат опит в западното администриране - било то на бизнеса, било на политиката. Ако можеш да управляваш на ниво бизнес, определено трябва да се справяш и в политиката. Защото и в двата случая работиш с капитали и идеи. Хвърляйки едно око на биографията на Ради, вярвам, че ще се справи.

И без да влизам в ролята на адвокат, в Ради харесвам именно това, че изразява оптимизъм, че е различен от тежкото присъствие, че си вярва.

Логично е, че ще се кандидатира от ГЕРБ. Кой нормален новонавлизащ в политиката би искал да се асоциира с БСП - символ на остатъчния комунизъм за много от младите. Кой иска да се асоциира с някого от десните, които се нароиха и всъщност дори и аз в момента не знам кой кой е там. И кой за какво се бори освен за повече власт?
Логично е, че ако някой иска да направи нещо за изпълнение на целите си в политиката, ще се насочи именно към нова партия, която освен всичко друго се радва на изключителна популярност сред хората. Умен политически ход.

И ако можех да гласувам за Ради, щях да го направя с две ръце, но не е в моята листа. А аз дори не гласувам по избори.

P.S. Освен това Ради е бивш съветник на Орешарски, доколкото видях в пресата. И е логично да не критикуваш и обсъждаш това, за което съветваш.
цитирай
2. zari - Така е!
11.03.2007 10:01
Няма омраза!Има позиция!Вярно е написаното от автора! А съветникът на Орешарски да отговори!!!Чакаме го!
цитирай
3. nakom - изяжте се десни
11.03.2007 10:40
17 години го правите.крайно време е поне това да направите както трябва
цитирай
4. lemonpie - Btw
11.03.2007 11:04
Понеже мнозина няма да направят връзката, коментираният постинг е http://raddy.blog.bg/viewpost.php?id=42661
Интересното е, че този постинг е от 10 февруари, а последният коментар от автора е от 4 март. Някак ми се струва псевдо-политически трик авторът на настоящия блог да реши да изрази възмущението си чак седмица след това. За мен показателен е последният коментар при Ради. И преди всички самозвани и псевдоразбиращи да започнат да коментират политиката, защото всички знаем, че българина си мисли, че разбира от политика, е редно случаят да не се представя едностранно и изваден от контекста си.
цитирай
5. krasi7 - ГЕРБ....
11.03.2007 11:09
...се опитват да яхнат попътната метла.Така мисля аз. С красиви приказки за светло бъдеще и наказване на престъпници и корумпирани политици. Мяу, мяу е всичко това. Нека дайдат на власт и ще ги видите - надути, охранени, нахални, високомерни и себедоволни. Просто това е формулата за всички политици в нашата страна. Независимо дали са леви, десни, умерени либерали, националисти, анархисти, анархосоциалисти, консерватори, демократи и т.н.
Това е нашата мила родна картинка.
Толкова са ми писнали всички мазници, че повече няма накъде. Дълги години се оглеждах в околните балкански старани и да си кажа право нашето чудо никъде го няма. Само Албания се доближава до нас. Но тя е станала държава едва през 1903г. С нея ли да се сравняваме!?
цитирай
6. nakom - точно в него постинг имаше адския куриоз
11.03.2007 11:14
скодоумния артанис се беше олял изказвайки мнение че 1. не го интересува кой десен ще управлява българия стига да отговаря на неговите ползи, след което ради изтропа една торба възхвали че артанис е велик, че е пич, че е истинския десен, малко по-надолу артанис след като беше научил че ради е пребоядисан се беше изказал че това не го кефи ама доста остро,и че няма в никакъв случай да гласува за бат.ради.разбира се коментарите са изтрити ама беше много готино - даже и загубен криичър като наско не харесва сменящите платното.и е прав де.
цитирай
7. nio - grapesofwrath, много има да питаш ...
11.03.2007 14:10
grapesofwrath,много има да питаш кое му е "дясното" на дясното:-))
Аз тоя въпрос съм го задавал хиляди пъти през последните години.
Шанса пък да получиш отговор от формация която първо се обръща към местните олигарси/кметовете/ е клонящ към нула.

Отдавна съм се отказал да чета "намазани" думи без конкретни отговори.
цитирай
8. nio - lemonpie, всеки има право на избор. ...
11.03.2007 14:27
lemonpie,
всеки има право на избор.Всеки си решава на кого да вярва.
grapesofwrath е формулирал въпросите си съвсем точно.
Много хора ще повярват на Бат Бойко.
Много политически стопаджии дето прескачат от лодка на лодка ще се присъединят към Батман.
Аз лично обаче не вярвам на такива дето се лепят на всеки минаващ влак и само гледат да не паднат.
Ако се огледаш,историята със Симеончо се повтаря.Според социолозите той си заминава.Заминава си защото мишките дето папаха на софрата видяха следващия Гуру и напуснаха кораба.:-)))
Е аз на такива мишоци не вярвам.
Ама хората са различни.Нали това е смисъла на демокрацията.

Тепърва ще има да се пише за тия неща.Аз нямам политически пристрастия.Ако Бат Бойко излезе и обясни къде е разделителната линия ляво-дясно,какво ще направи за дясното и най-важна КАК,ще съм му пръв подръжник.За сега обаче никой Гуру не го е направил,така че Батман едва ли ще бъде изключение.
Ами то е по лесно да се говорят сладки приказки,от колкото да се приемат радикални действия/които обикновенно са непопулярни/.
Едва ли ще доживея да видя българските Балцерович или Желязната Лейди.
И последно,добър администратор,не значи добър политик.
цитирай
9. lemonpie - Nio,
11.03.2007 15:51
знаеш ли, аз съм аполитична всъщност, въпреки че определено имам симпатии повече надясно. Стори ми се излишно нападането и осъждането по начин извън контекста на конкретния постинг и разговор.
А "омразата" не е символ само на българското дясно - "омразата" и противопоставянето си остават основните белези на българската политика. Мога да обясня и защо не гласувам по принцип, без това да ми пречи да имам предпочитания. Аз съм дете на "прехода". Години наред се нагледах на поредните нови изгряващи звезди. Всеки от тях обещаваше нещо и когато го изберяха - не правеше почти нищо от обещаното. Все се надявам, че някой ще разчупи този модел. И наистина не ме интересува къде точно минава разделителната черта на дясното, стига някой наистина да започне да прави нещо съществено и различно от поредното вдигане на шум и прах.
Именно затова всеки нов и що годе нормален политик се приема така радушно от хората. Защото всеки очаква, че най-накрая това ще е Човека. Вярно е, че тепърва ще се пише и коментира. А още по-натам и резултати трябва да виждаме. Та, поживем - увидим, както казваха едно време.
цитирай
10. gantree - до lemonpie (№ 4)
11.03.2007 18:49
не се подвеждай по "последните" коментари; има и немалко изтрити коментари, които (разбира се) не можеш да видиш - благодарение "толерантността" на Р. Точев;

освен това като "нападане" и "осъждане" наричаш не друго, а личното мнение на човека - което, уверявам те, е изключително коректно и толерантно представено - за разлика например от начина, по който аз бих го написал на негово място; на мен мазните неграмотни плужеци като този пишман-кандидатин по принцип не ми понасят, и това винаги ми личи :))
цитирай
11. nio - Ган, добре че все пак имаш някакви ...
11.03.2007 19:15
Ган,добре че все пак имаш някакви наблюдения.
Аз смятам за загуба на време да чета човек който пише че:
"Данъчната рамка е една от най-благоприятните в региона."
http://www.europe.bg/htmls/print_page.php?id=604&category=223&print=yes

Всъщност след всичкото което съм изписал през последните години,да чета подобни брътвежи е все едно да се откажа от всичко което съм писал:-))
цитирай
12. nio - lemonpie, може би не съм се изразил ...
11.03.2007 19:27
lemonpie,може би не съм се изразил ясно.Аз не се интересувам коя партия като каква се боядисва.Когато говоря за ляво-дясно имам предвид реалната ориентация.Тя е свързана с личната и икономическа свобода,преразпределението и т.н.Според тези критерии,не сме имали реално дясно управление до сега.
Отделно отношението ми не е само от блудкавите лиготии в блога.В НЕТа има достатъчно информация.Виж горния ми коментар и линка в него.Това няма нищо общо с дясно мислене.
А след 18 год преход и безброй измамници с мазни обещания,лично аз не съм склонен да вялвам на още приказки.
Само за информация човешкия живот е равен на около 20 политически мандата.Всеки пропуснат шанс е 4 години,достатъчни едно дете да се износи,роди проходи и проговори.Да рискува човек с още 4 години пропуснати заради лековерие ми се струва несериозно/меко казано/
Поздрави
цитирай
13. lemonpie - Nio,
11.03.2007 20:24
това е от 2004 година. Нали не смяташ, че трябва да си държим сметка кой какво е казал преди 3 години? Ами то по тази логика, половината ни политици никой не ги пита какво са казали преди 3 години, пък и никой не гледа какво са направили ...
Освен това мнението му е било предназначено за френска аудитория, което също не е маловажно.

Колкото за политическите ми пристрастия - не е тайна, че са десни. Политическите спомени на прехода и при мен са 18-годишни и навремето гледах създаването на "синята" идея съвсем от кухнята, въпреки крехката си възраст. Всички тръгнаха много ентусиазирани, а къде са те сега?

Аз обаче имам време и не виждам нищо лошо да се дава шанс на нови лица. Пък иначе - нали знаеш - "гаранция-Франция" :-Р

P.S. Няма да адвокатствам повече.
цитирай
14. nio - lemonpie, явно не разбираш че ляво и ...
11.03.2007 20:39
lemonpie,явно не разбираш че ляво и дясно не е въпрос на самоопределение а на отношение към определени въпрос.
Мнението че гласоподавателя избирал кой е десен и кой ляв ,освен че е глупост не е характеристика на "десен" а на популист.
Няма смисъл да спорим.Понятията не ги измислям аз.Има достатъчно литература по въпроса.
Поздрави и край със спора:-))
цитирай
15. krasi7 - Не искам да се намесвам в разговора ви.
11.03.2007 20:48
Nio, само искам да отбележа, че ти си първия човек от почти три години, който може да каже, че "ляво"и "дясно" не са въпрос на самоопределяне, а са въпрос на отношение към основните социално-икономически и битови въпроси на обществото. Е, разбира се и по методите за тяхното разрешаване.
Поздрав!
цитирай
16. gantree - до nio (№ 11)
11.03.2007 20:51
и аз по принцип мисля така (за загубата на време), с изключение само на случаите, когато въпросния е дотолкова дебелоок и измислен комуняга, че да ми стане забавно;

апропо - този крилат лаф "гаранция - Франция" е много подходящ в случая с младия г-н съветник
цитирай
17. lemonpie - Ох, Nio,
11.03.2007 20:54
затова няма и да споря, защото съм съгласна, мислех, че е ясно така или иначе. Но ето - изразявам черно на бяло, че дясно и ляво се определят от отношението на дадена партия по серия социално-икономически въпроси. Затова имаме крайно леви или крайно десни, умерени, центристки и прочее. Благодаря, все пак и лека вечер.
цитирай
18. korupciqvidin - Не вярвам на човек, който би могъл да ...
11.03.2007 23:37
Не вярвам на човек, който би могъл да има нещо общо с мутрата ББ, каквито и блага да носи това в днешните реалности на посткомунистическа- мутренска действителност.
цитирай
19. grapesofwrath - Здравейте,
14.03.2007 20:02
благодаря на всички за коментарите. Моля за извинение, че пиша със закъснение. Нямам много време, но реших, че е по-добре да отговарям със закъснение, отколкото въобще да не направя блог.
цитирай
20. grapesofwrath - Lemonpie,
14.03.2007 20:04
Няма омраза. Има недоверие и възмущение.Точев иска да постави нещата на плоскостта на личните отношения, но аз затова писах (постинг 4), че той е длъжен да заеме позиция пред гласоподавателите, а не да се прави, че става въпрос единствено за мен и да оправдава липсата на отговор с това, че нещо в стила ми не му е харесало.

В постинг 1 съм изброил някои отрицателни качества на г-н Точев, а в този и в четвъртия съм ги обосновал. Ти не си опровергала нито едно от тях. Дори да си права за положителните качества, отрицателните ми дават достатъчно основание да му нямам доверие.

Няма политически трик. След като Точев написа, че не му се занимава да ми отговаря (постинг 3), му написах на 7-ми защо това говори лошо за него (постинг 4), което мнение той изтри. На 8-ми се регистрирах и го попитах защо го е изтрил, не получих отговор, и на 10-ти поместих всичко в блога ми.

Недостатък на новите лица е, че твърде малко се знае за тях (особено ако медиите им симпатизират и те самите филтрират информацията, както прави Точев в блога си). Някои хора от НДСВ също бяха нови, млади, позитивни, с опит на запад, вярваха в себе си, но това не им попречи да направят много поразии. Така че не трябва да гласуваме за някого, само защото е нов и позитивен (аз нали това казвам, че няма по-лесно от това да си позитивен, за разлика от това да говориш за сериозни проблеми, да не говорим пък да ги решаваш). Както казва Нио, нямаме време за подобни политически експерименти, камо ли да ги повтаряме.

За различната от тази на партията позиция - не е ли по-важно, дали позицията е издържана? А тази на Точев определено не е.

След разговора ми с Точев това "вярва в себе си" придобива уродливи форми с оглед на това, колко малко търпи критика той.

Това, което наричаш "умен политически ход" за мен не може да бъде единствен критерий за избор на партия. Получават се конфликти от рода на "лидерът им е съмнителна личност и те са измислена партия, но аз ще направя компромис, защото имам големи планове за кариерата си, ъъъъ, за България" (ако няма компромис - още по-лошо). Като че ли Точев има за цел единствено това - да направи "умен политически ход". Поне той не казва нищо друго, дори и след настоятелни въпроси. Точев не може да обясни възгледите си, камо ли да ме убеди, че е толкова ценен, че компромисът си заслужава. Щом е така, да се кандидатира другаде, като независим, или да стои настрана.

Ако е бивш съветник, какво му пречеше да опровергае. Аз така прочетох, не съм го написал, за да го злепоставя. И да е прекъснал преди месец, не виждам голяма разлика. Пак не е лесно да критикува кабинета и да се пише десен. Освен това критиката ми е, че го крие. Написал е целия си трудов стаж в постингите си, включително при млекарите, а за това, което би трябвало да интересува гласоподавателите най-много - работата при Орешарски и кандидатурата за ГЕРБ, не обелва и дума. И въобще какво мислиш за това, че според теб си заслужава да го защитиш, а той самият не смята така?

За изваждането от контекста - идеята на блога ми беше да се прочете изтрития от Точев коментар (постинг 4), който е повече свързан с горния, отколкото с неговия блог. Горният коментар го има в неговия блог, който веднага се намира в Google, за разлика от моя изтрит коментар. Та ти пита ли Точев защо трие?

Говориш за това, как са се нароили десните, но въобще прилагаш ли критериите за дясно, за които стана въпрос (според мен има и още критерии), или и за теб десен е всеки, който твърди това за себе си?
цитирай
21. grapesofwrath - Nakom,
14.03.2007 20:05
благодаря, че ни показа още веднъж, че Точев е „позитивен“, когато слуша мили неща за себе си, и че трие, когато започне да бъде критикуван.
цитирай
22. grapesofwrath - Nio,
14.03.2007 20:06
няма как да получа отговор от Точев какво е дясно, след като той дори не може да каже защо той се мисли за десен. Ти каза: „Аз не се интересувам коя партия като каква се боядисва.Когато говоря за ляво-дясно имам предвид реалната ориентация.“ Това имам предвид и аз, като говоря за самозваност и когато питам Точев, защо смята ГЕРБ и себе си за десни.
цитирай
23. lemonpie - Grapesofwrath,
14.03.2007 20:15
не мисля да продължавам спора с теб, защото няма никакъв смисъл. Изписаните много неща от тебе - благодаря за пространното пояснение by the way - са твое лично убеждение.
Не виждам и причина да си правиш специално блог, за да оплюеш някого.
А защо ли имам чувството, че вече съм те чела някъде другаде?
Всъщност проблем на цялото ни битие е, че негативизма винаги преобладава. А ти определено го доказваш. Всичко, което видях в този блог, са негативни оценки, насочени към един-единствен човек. Предполагам и други ще оплюещ.
Междувременно, искам да отбележа, че от кандидатите на ДСБ например, нито едно от имената нищо не ми говори. Тогава кой какъв е, а?
Можеш и да не ми отговаряш.
Иначе съм сигурна, че Ради ще отговори на всички поставени му въпроси когато и където трябва. А това не е задължително да бъде място, изпълнено с лични нападки.

Сърдечни поздрави,
цитирай
24. grapesofwrath - Lemonpie,
14.03.2007 21:39
Не са лично убеждение, а лично мнение. Аз не съм предубеден към никого - ако
твърдиш, че съм, без да го обосновеш, ме нападаш лично. Аз се стремя да се обосновавам, когато твърдя такива неща и, ако щеш, се опитвам да дам позитивен пример с това :)

Направих си блог, защото Точев изтри мнението ми и нямах трибуна. Не ми е единствена цел да пиша за него.

Аз казах, че му нямам доверие, написах ти цял ферман защо, ти въобще не ме опроверга и после наричаш това оплюване.

Не съм писал другаде освен тук и при Точев.

Ти каза:

Всъщност проблем на цялото ни битие е, че негативизма винаги преобладава. А ти определено го доказваш. Всичко, което видях в този блог, са негативни оценки, насочени към един-единствен човек. Предполагам и други ще оплюещ.

Какъв е проблемът, че оплювам един, или че ще оплюя повече?И какво, като са негативни - ами ако съм прав? Ти се измъкваш, без да кажеш, дали съм прав. Ако кажа, че Сталин е жесток тиранин (това е краен пример, за да е по-ясно), аз ли ще съм виновен, че го казвам, или той, че е убил милиони хора???

Може и да съм черноглед, но не разбирам това какво ти пречи да се съгласиш с мен, или да ме опровергаеш, ако не съм прав в мнението си.

И на мен хидромелиорация не ми говори нищо, но едва ли тя е виновна за това.

Ти каза:

Иначе съм сигурна, че Ради ще отговори на всички поставени му въпроси когато и където трябва

Едва ли някой ще му ги зададе тези въпроси, а и както е свикнал да отговаря - едва ли ще отговори убедително. По тази точка може да направим равносметка след два месеца, и да видим, дали аз съм черноглед, или ти си наивна (не казвам, че си, ще видим).

Още нещо, всички тия неща, че съм оплювал, че съм бил много негативен - казах, че ще си върна думите назад, ако някой ме убеди. А вие (ти и Точев) вместо да ме убедите, ме
обвинявате в някакви неща. Не давате позитивен пример, ама хич.

Всичко хубаво,
цитирай
25. gantree -
14.03.2007 22:24
до grapesofwrath - поздравления за яснотата и изчерпателността (№ 20 и 24)



до lemonpie:
написала си - "... от кандидатите на ДСБ например, нито едно от имената нищо не ми говори ... тогава кой какъв е, а?" - е, как можа да напишеш подобно нещо, лимонче? първите трима от листата на ДСБ са настоящи депутати - двама от тях дори повече от веднъж, а третият е и предостатъчно известен политолог и преподавател; освен тях кой още ти е неизвестен, Пламен Цветков ли? а дори и да са ти напълно неизвестни (което е абсурд), то и затова тогава го има ей това тук (http://dsb.bg/display.php?sub=news_3&open_news=2382), тоест - кратка информация за тези хора има качена дори и в интернет; всеки ясно, достъпно и напълно безплатно може да се информира както кой кой е, така и кой какъв е; а ако всичко това за тях не те интересува - е, тогава не се сърди на никого и не внушавай неистина - че "нямало информация за кандидатите на ДСБ";
има, че и `артисва
цитирай
26. lemonpie - Gantree,
15.03.2007 08:18
не съм впечатлена, изобщо.
Никъде не ми става ясно къде им е професионалния опит или специализации в сферата на международни
отношения, международно сътрудничество, евроинтеграция, международни финанси,
енергетика и икономика.
Виждам трима филолози. Да те знаят езици, но колко знаят за другите неща? Има един полиглот, не знам дали си чувал приказката "на полиглоти не вярвам". Народните представители - честно - за сефте им виждам физиономиите - иначе, хубаво знам, че са депутати. Освен това не вярвам, че поколението от 40-50-те е поколението, което трябва да ме представлява.
Освен това - листата хубаво - но реално ДСБ може да постигне 1, максимум 2 места (на късмет второто). Т.е. гледам първите двама.
Константин Димитров - за три месеца от началото на годината в Европарламента е задал един въпрос и е участвал при подаването на една резолюция. Ако за всеки три месеца работа там ще развива такава дейност, благодаря :))
Светослав Малинов безспорно е чудесен преподавател и теоретик, но фактът, че си политолог, не те прави автоматично политик.
И не се заяждам.
Хубав ден,
цитирай
27. gantree - до lemonpie
15.03.2007 19:08
знаеш ли, в случая изобщо не ставаше дума за това дали ще си "впечатлена" или няма да си; всички се впечатляваме от най-различни неща; ти беше написала, че нито едно от имената в листата на ДСБ "нищо не ти говорело", ерго за сравнение с името на Ради Точев - което, предполага се по реакцията ти, нещо ти говори (ама какво е това нещо - не е ясно);
та, в тази именно връзка беше и коментарът ми; за мен лично е пълна загадка как е възможно нищо да не ти говорят имената на цели трима прекалено добре известни с позициите и с делата си депутати, които са в челото на листата, двама от които са били депутати и в предишни НС, а пък в същото време да твърдиш, че имаш мнение и представа за един никому неизвестен и едва вчера капнал от крушата бивш съветник на соцминистъра Орешарски; не знам и как ти е възможно да гледаш положително на един самозван "политик" като въпросния хамелеон, който в най-кратки срокове буквално е обходил поне половината "геометрия" в пространството - от съветник на министъра на финансите в сегашното комунистко правителство, та до кандидат за евродепутат на (уж опозиционните) ВМРО в листата на ... ГЕРБ.
не знам как си в състояние да имаш доверие в такова тотално противоречиво (на пръв поглед) многообразие, а критериите ти са пълна загадка за мен;

поздрави, и приятна вечер
цитирай
28. krasimir - върховната дясна ценност
16.03.2007 11:48
Познавам много дясномислещи хора, какъвто мисля, че съм аз. Те имат гражданска и политическа позиция. Повечето, обаче се изпокараха на политически теми. Не затова как трябва да се развива България, а заради разполагането им по осите „Иван Костов – Петър Стоянов – Стефан Софиянски – Евгени Бакърджиев – Бойко Борисов”. В някои случаи разделението беше на принципна и морална основа, в други беше (или прерасна в) чисто междуличностно, клиентелско или идолопоклонническо. Колкото повече дясното се свиваше и губеше избори, толкова повече принципната нетърпимост преминаваше в омраза. Аз самия го почувствах по себе си. Омразата, обаче замъглява възприятията, изморява ума и изтощава съзнанието. Пречи ти да бъдеш разбран от другите, да убеждаваш, да разбираш, да познаеш себеподобния. Положителен нюанс за Бойко Борисов или Иван Костов може да ти спечели квалификацията „враг”, нищо че ценностната ти система е еднаква с този който те осъжда. Някой беше казал, че „човек от човек не се различава толкова, колкото човек сам от себе си в различни ситуации, в различни моменти в живота си, разполагащ с различна информация”. Омразата, обаче не ни позволява да видим малките нюанси. Ако не излязат от омагьосания й кръг, десните никога няма да управляват. А левите и ченгетата ще им се насмиват.
Не казвам, че трябва да правим морални компромиси. Но поне да не бързаме анатемосваме всеки. Може пък да е като нас.
Що се отнася до Ради – познавам го отскоро. И мисля, че има всички морални достойнства, за да му повярваме. Не притежава само върховната дясна „ценност” - да мрази.
цитирай
29. gantree - за "krasimir"
16.03.2007 20:37
много, мно-ого дебелашка е горната манипулация, хахах
цитирай
30. анонимен - До Krasimir
16.03.2007 22:48
Браво, евала, направо му взе думите и на gantree, и на другото му въплъщение, т.е. grapesofwrath

А пък с това хахах направо се изразява достоен отговор, думи нямам.
цитирай
31. grapesofwrath - Анонимен (30),
26.03.2007 20:02
Моля ви да си спестите коментари от типа "този е превъплъщение на онзи". Красимир не ми е взел думите, тъкмо напротив. Прочетете отговора ми до него и ще видите.

цитирай
32. grapesofwrath - Красимир,
26.03.2007 20:06
Коментарът ви е твърде общ за тази тема. Но след като сте го поместил в този блог, явно искате да се свързва с нещо, написано тук. Поради тази причина, заради това, че аз съм основният критикуващ тук, а и защото омразата вече беше спомената във връзка с моето име, неизбежно създавате впечатлението, че имате предвид мен и моя разговор с г-н Точев.

При това положение намирам за некоректно от ваша страна, че не сте казал в прав текст кой според вас мрази, и че не сте обосновал защо е налице омраза и изтощаване на нечие съзнание. Освен това сте си позволил други необосновани твърдения, неточности и половинчатости, които, примесени с някои логични разсъждения, изопачават естеството на разговора ми с г-н Точев. Очевидно целта ви не е да обсъдите моите аргументи, а да защитите г-н Точев, като се опитате да злепоставите (най-вече с намеци) мен. Давам ви примери, с които още веднъж ще поясня отношението ми към г-н Точев. Вашите думи са оградени с >>>>>>.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Познавам много дясномислещи хора....Повечето, обаче се изпокараха на политически теми. Не затова как трябва да се развива България, а заради разполагането им по осите „Иван Костов – Петър Стоянов – Стефан Софиянски – Евгени Бакърджиев – Бойко Борисов.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Говорите много общо за "хора" и не правите разлика между политици и гласоподаватели - т.е. между г-н Точев и мен. Задълженията на един политик по принцип (а и в една политическа дискусия в частност) са много по-големи, отколкото на гласоподаватели, които си говорят за политика.

Пропускате факта, че г-н Точев не е казал, как трябва да се развива България и отказва да води конструктивна дискусия по този въпрос. Така че и да искам, няма как да се изпокарам с него на такива теми.

За разполагането по осите - отново нищо общо с темата. Засега Господин Точев се е разположил някъде по оста Станишев - Бойко Борисов - Каракачанов - Бакърджиев. А аз бях разположен от него на оста на "точно пък тези".

Неизбежно се създава впечатлението, че с г-н Точев сме се "изпокарали" заради разполагане по оси. А това не е така. Аз не се карам, аз задавам въпроси, аргументирано изразявам недоверие и критика. Освен това не критикувам г-н Точев заради разполагане по оси, а за това че (карате ме да повтарям) е лицемер, нечестен, подозрителен, нагъл, популист и т.н., а и за противоречивите му позиции и за липсата на позиции по много въпроси.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Колкото повече дясното се свиваше и губеше избори, толкова повече принципната нетърпимост преминаваше в омраза. Аз самия го почувствах по себе си.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Не сте обосновал защо проектирате вашите преживявания върху дясното, каквото и да разбирате под "дясно".

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Омразата, обаче замъглява възприятията, изморява ума и изтощава съзнанието.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Не сте обяснил къде в разговора ми с г-н Точев виждате омраза, защо тя е налице, и защо е налице изтощаване на съзнанието. Думите ви за омразата са нищо повече от едно необосновано твърдение, целящо индиректно да ме злепостави. Нищо повече от това, защото не обсъждате никой от аргументите ми.

Когато се появи информацията за статията на Джеф Стайн, Бойко Борисов (ББ) каза, че Костов стои зад тази работа, което е пълен абсурд. Тук няма значение, дали Борисов е клеветил Костов, или друг политик, важното е, че нападките му са напълно необосновани. Да припомняме ли и игричките на ББ около подкрепата за Беронов? И какво става - г-н Точев се кандидатира за ГЕРБ, твърди, че е десен, и има лицемерието и наглостта да говори за омразата в дясно! За г-н Точев абсурдните клевети на ББ очевидно не са проблем, но когато някой му каже, че не му вярва, и го обоснове, това е "нагледна илюстрация" за омразата в дясно. Ще ме умори от смях!


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Положителен нюанс за Бойко Борисов или Иван Костов може да ти спечели квалификацията „враг”, нищо че ценностната ти система е еднаква с този който те осъжда.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Кандидатирането на г-н Точев в листата на ГЕРБ е много далеч от "положителен нюанс". Мисля, че това е ясно.

Квалификацията "враг" няма нищо общо с разговора ми с г-н Точев, освен ако квалификацията, която ми даде той - един от "точно пък тези" не означава това.

Аз смятам, че нямам "ценностната ситема" на г-н Точев (за моя радост).

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Омразата, обаче не ни позволява да видим малките нюанси.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Жалко за вас, но все пак e по-важно да виждате главните неща. И за какви нюанси говорите? За такива като кандидатиране за ГЕРБ ли?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Ако не излязат от омагьосания й кръг, десните никога няма да управляват. А левите и ченгетата ще им се насмиват.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Агент Гоце защити ББ като каза, че докладът в CQ е антибългарски. А Красимир Каракачанов, който (заедно с ББ) издига г-н Точев, е агент Иван. Награденият от агент Гоце с орден "Стара Планина - първа степен" Тошо Тошев (агент Бор) едва ли ще пише в "Труд" негативни неща за г-н Точев и за ГЕРБ, въпреки че има какво да се каже. Има и много други примери за популярността на ББ в медии, които много трудно могат да бъдат наречени десни. В последната седмица например, в един такъв вестник ББ е почти всеки ден на първа страница, но не с информация за скандала с CQ, а с това, колко депутати щял да вкара ГЕРБ в европарламента и с интервюта с угоднически въпроси. Та дали няма да се "насмиват" ченгетата, ако подкрепим ББ и Точев?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Но поне да не бързаме анатемосваме всеки. Може пък да е като нас.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Не знам кои сте тези вие, за да преценя, дали Точев е като вас. Не си правите труда да ме опровергаете и с лека ръка наричате критиката ми анатемосване. Не е анатемосване, защото съм готов да чуя отговора на г-н Точев; нещо повече - аз го изисквам. И казах, че ще си върна думите назад, ако ме убеди.

И да не бързаме, казвате - а кога и как да разберем, с кого си имаме работа? Изборите са скоро и агент Бор едва ли ще постави на г-н Точев въпросите, които аз му задавам. Предизборната кампания е започнала още с първия постинг на г-н Точев в блога му, а аз да чакам да дойдат изборите? И до тях г-н Точев ще успее ли да изчисти противоречията около себе си? Според мен няма и да се опита, ако не се настоява.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Що се отнася до Ради – познавам го отскоро. И мисля, че има всички морални достойнства, за да му повярваме. Не притежава само върховната дясна „ценност” - да мрази.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Аз не мисля, че има моралните достойнства, и го обосновах. Вие разчитате само на отскорошното ви познанство с него и не давате никакви аргументи в негова защита, освен нещо като "аз го познавам, вервайте му". Скептичен съм към изказването ви, че г-н Точев не може да мрази - най-вече заради това, че го познавате отскоро. А щом смятате, че омразата е върховна дясна ценност, може би и вашето място е в ГЕРБ - нали те са от коректните (ха-ха) десни (ха-ха).

Още нещо. Целият ви коментар е основан на размисли върху дясното, но г-н Точев не успя да ме убеди, че е десен, а и вие също. При това положение размислите ви са безпредметни. Ако не сте съгласен, ще ви дам и още един аргумент, чийто автор е самият г-н Точев. Той каза: "Кой е десен, кой ляв - избирателят решава". Аз съм избирател и реших: г-н Точев не е десен. И сега какво? Залудо писахте, залудо ви отговарях надълго и нашироко. Защо така си изтощаваме съзнанието, като е толкова просто?
цитирай
33. анонимен - Gantree,
01.04.2007 13:35
Що се излагаш така или пък шизофренията хептен те е довършила. Що не си ги пишеш глупостите на твоя сайт ами си създаваш и нови. Ставаш направо смешен и за съжаление.
цитирай
34. gantree - ^^
01.04.2007 22:39
имаш лудия късмет, че grapesofwrath е човек свръх-толерантен, и ти търпи глупостите, анонимен 30/33; в моят блог нямаше да имаш дори и минималната възможност да пробутваш тъпите си интриги, още повече пък като нерегистриран;
цитирай
35. grapesofwrath - Aнонимен (33),
17.04.2007 18:10
Дори да имате (параноичното) чувство, че аз съм Gantree, нямате никакво право да го твърдите с такава увереност и да сипете такива обиди.

Параноята и наглостта ви ме подсетиха за държанието на Бойко Борисов след статията на Стайн. Подобно на вас, ББ не показа по убедителен начин, че тезите на опонента му не са верни, изсипа куп клевети по когото му падне, и го направи нагло и безочливо, очевидно уверен в това, че по този начин проблемът е отстранен. Аз не мога да търпя безочливост като неговата и вашата и все още смятам, че има смисъл тя да бъде посочвана и остро осъждана.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: grapesofwrath
Категория: Политика
Прочетен: 845961
Постинги: 12
Коментари: 232
Гласове: 229
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930